به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد دبير دومين همايش سيمان و مقاوم سازي سازه هاي بتني از ارسال 48 مقاله علمي به دبير خانه اين همايش خبر داد و بيان كرد: از اين تعداد شش مقاله براي ارائه در همايش انتخاب شده است و 12 مقاله نيز در قالب CD  به شركت كنندگان در همايش ارائه مي شود .

ناصر دهقان عنوان كرد : از شش مقاله انتخاب شده در همايش چهار مقاله مربوط به استان يزد ، يك مقاله با عنوان اثرات افزودني ها بر بتن و بتن ها ي هوشمند از استان اصفهان و يك مقاله با عنوان مقاوم سازي سازه هاي بتني از تهران بوده است .

وي ادامه داد : دومين همايش سيمان و مقاوم سازي سازه هاي بتني با محورهاي فناوري نوين در صنعت بتن ، بهسازي و مقاوم سازي سازه هاي بتني و روشهاي مقاوم سازي سازه هاي بتني در برابر زلزله روز دوشنبه پنجم دي ماه سال جاري در محل مركز آموزش فني و حرفه اي آيت الله خامنه اي يزد واقع در چهار راه يزد باف با حضور مسئولين استاني ، رؤساي دانشگاه هاي آزاد و مديران گروه هاي عمران استان هاي تهران ، شيراز ، اصفهان ، كرمان و يزد برگزار مي شود .

دهقان در ادامه در ارتباط با اهميت مقاوم سازي سازه هاي بتني در برابر زلزله ابراز كرد :  بتن نقش مهمي در صنعتي سازي مسكن دارد و بايد در اين جهت فعاليت هاي تحقيقي و پژوهشي گسترده اي صورت گيرد چرا كه امروزه صنعتي سازي مسكن به عنوان يك نياز اصلي مطرح است و استفاده از روش هاي تحقق توسعه پايدار و بهره گيري از سازه هاي بتني استاندارد اهميت بسزايي دارد .

وي بيان كرد : در مقاوم سازي ساختمان ها علاوه بر حفظ جان انسان ها ، مي توان به افزايش پايداري سازه هاي مهم در برابر زلزله ، حفظ سرمايه هاي ملي و ارتقا توان كشور براي مديريت مطلوب حران ناشي از زلزله كمك كرد


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا